T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ŞANLIURFA / HARRAN - Selahaddin Eyyubi Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi

SELAHADDİN EYYUBİ KIZ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ 2024-2028 STRATEJİK PLANI

SELAHADDİN EYYUBİ KIZ ANADOLU

İMAM HATİP LİSESİ

2024-2028 STRATEJİK PLANI

T.C

HARRAN KAYMAKAMLIĞI

 

SELAHADDİN EYYUBİ KIZ ANADOLU

İMAM HATİP LİSESİ

2024-2028 STRATEJİK PLANI

 

ŞANLIURFA 2024


 

                                                                   

                                                                                                                              

Sunuş

Gelişmiş ülkelerde uzun yıllardır sürdürülmekte olan kaynakların rasyonel bir şekilde kullanımı, eğitimde stratejik planlamayı zorunlu kılmıştır.

5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, kurumlarımıza daha etkili, verimli ve önceliklere dayalı bir yönetim anlayışı sergileyebilmeleri için tüm faaliyetlerini stratejik planlar çerçevesinde gerçekleştirme zorunluluğu getirmiştir. Selâhaddin Eyyubi Anadolu İmam Hatip Lisesi Stratejik Planı(2024-2028) da belirtilen amaç ve hedeflere ulaşmamızın okulun gelişme ve kurumsallaşma süreçlerine önemli katkılar sağlayacağına inanmaktayız. Okulumuzda hazırlanan bu planın başarıya ulaşmasında, farkındalık ve katılım ilkesi önemli bir rol oynayacaktır. Bu nedenle çalışmanın gerçekleştirilmesinde emeği geçen tüm paydaşlarımıza Strateji Yönetim ekibine ve uygulanmasında yardımı olacak İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, Tüm Kurum Kuruluş, Öğretmen, Öğrenci ve Velilere teşekkür ederiz. Ülkemizin sosyal ve ekonomik gelişimine temel oluşturan en önemli faktörün eğitim olduğu anlayışıyla hazırlanan stratejik planımızda belirlediğimiz vizyon, misyon ve hedefler doğrultusunda yürütülecek çalışmalarda başarılar dileriz                                                                                                                                        

                                                                                                                                                                                      Osman ALAŞ

                                                                                                                                                                                                           Okul Müdürü

İçindekiler

Sunuş. 3

İçindekiler. 4

BÖLÜM I: GİRİŞ ve PLAN HAZIRLIK SÜRECİ 5

BÖLÜM II: DURUM ANALİZİ 7

Okulun Kısa Tanıtımı *. 8

Okulun Mevcut Durumu: Temel İstatistikler. 9

PAYDAŞ ANALİZİ 14

GZFT (Güçlü, Zayıf, Fırsat, Tehdit) Analizi 15

Gelişim ve Sorun Alanları 20

BÖLÜM III: MİSYON, VİZYON VE TEMEL DEĞERLER. 24

MİSYONUMUZ *. 24

VİZYONUMUZ *. 25

TEMEL DEĞERLERİMİZ *. 25

BÖLÜM IV: AMAÇ, HEDEF VE EYLEMLER. 26

TEMA I: EĞİTİM VE ÖĞRETİME ERİŞİM... 26

TEMA II: EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE KALİTENİN ARTIRILMASI 29

TEMA III: KURUMSAL KAPASİTE. 34

V. BÖLÜM: MALİYETLENDİRME. 36

EKLER: Hata! Yer işareti tanımlanmamış.

 


                                                                        BÖLÜM I

GİRİŞ

5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile kamu kaynaklarının daha etkili ve verimli bir şekilde kullanılması, hesap verebilir ve saydam bir yönetim anlayışının oluşması hedeflenmektedir.

2024-2028 dönemi stratejik planının hazırlanması sürecinin temel aşamaları; kurul ve ekiplerin oluşturulması, çalışma takviminin hazırlanması, uygulanacak yöntemlerin ve yapılacak çalışmaların belirlenmesi şeklindedir.

 

PLAN HAZIRLIK SÜRECİ

Okulumuzun 2024-2028 dönemlerini kapsayan stratejik plan hazırlık aşaması, üst kurul ve stratejik plan ekibinin oluşturulması ile başlamıştır. Ekip üyeleri bir araya gelerek çalışma takvimini oluşturulmuş, görev dağılımı yapılmıştır. Okulun 2019-2023 Stratejik Planda yer alan amaçlar, hedefler, göstergeler ve faaliyetler incelenmiş ve değerlendirilmiştir. Eğitim Vizyonu 2028, mevzuat, üst politika belgeleri, paydaş, PESTLE, GZFT ve kuruluş içi analizlerinden elde edilen veriler ışığında eğitim ve öğretim sistemine ilişkin sorun ve gelişim alanları ile eğitime ilişkin öneriler tespit edilmiştir.

Planlama sürecine aktif katılımını sağlamak üzere paydaş anketi, toplantı ve görüşmeler yapılmıştır. Geleceğe yönelim bölümüne geçilerek okulumuzun amaç, hedef, gösterge ve eylemleri belirlenmiştir. Çalışmaları yürüten ekip ve kurul bilgileri altta verilmiştir.

 

 

 

                                                                                    

STRATEJİK PLAN ÜST KURULU

 

Üst Kurul Bilgileri

Ekip Bilgileri

Adı Soyadı

Unvanı

Adı Soyadı

Unvanı

Osman ALAŞ

Müdür

Fatma YILDIZ

Müdür Yardımcısı

Sabahat TOPRAK

Müdür Yardımcısı

Şule ERDEM

P.D. ve Rehber Öğretmen

Ceren BUZLUDAĞ

Öğretmen

Seda KILIÇ

Öğretmen

Ali SALIK

Okul Aile Birliği Başkanı

Serap ŞENER

Öğretmen

Hüseyin BİLİZ

Okul Aile Birliği Yönetim Kurulu Üyesi

Ahmet ALPTEKİN

Gönüllü Veli

 

 

 

 

 


                                                                                 BÖLÜM II

 

 

 

 DURUM ANALİZİ

Durum analizi bölümünde okulumuzun mevcut durumu ortaya konularak neredeyiz sorusuna yanıt bulunmaya çalışılmıştır.

Bu kapsamda okulumuzun kısa tanıtımı, okul künyesi ve temel istatistikleri, paydaş analizi ve görüşleri ile okulumuzun Güçlü Zayıf Fırsat ve Tehditlerinin (GZFT) ele alındığı analize yer verilmiştir.

 

Okulun Kısa Tanıtımı

2015 yılında Şanlıurfa ilinin Harran ilçesinde Selahaddin Eyyubi Anadolu İmam Hatip Lisesi adı ile kurularak hizmete girmiştir.Okulumuz eğitim veren Anadolu İmam Hatip Lisesi niteliğine sahip resmi bir eğitim kurumudur. Okulumuzda  744 öğrencimiz bulunmaktadır. 1 müdür, 3 müdür yardımcısı , 1 müdür başyardımcısı,19 kadrolu öğretmen,19 sözleşmeli öğretmen, 4 yardımcı personel, 1 güvenlik görevlisi olmak üzere toplamda 36  personelle eğitim hizmetlerimiz aksatılmadan devam etmektedir. Şube sayısı 18’dür. Şube öğrenci sayısı ortalaması 31’dir.Açık öğretime kaydolan öğrenci sayısı 40’tır. Okulumuz öğrencilerinin tamamı ilçe ve köylerden gelmektedir. 190 taşımalı öğrencimiz vardır.

 

 

 

Okulun Mevcut Durumu: Temel İstatistikler

Okulumuzun temel girdilerine ilişkin bilgiler altta yer alan okul künyesine ilişkin tabloda yer almaktadır.

Temel Bilgiler Tablosu- Okul Künyesi

İli: ŞANLIURFA

İlçesi: HARRAN

Adres:

Süleyman DEMİREL Mahallesi Adnan MENDERES Cad. No:20 Harran /Şanlıurfa

 

Coğrafi Konum (link):

36°52'04.5"N 39°01'11.2"E

Telefon Numarası:

0 414 441 25 38

Faks Numarası:

 

e- Posta Adresi:

759985@meb.k12.tr

Web sayfası adresi:

http://selahaddineyyubiaihl.meb.k12.tr

Kurum Kodu:

759985

Öğretim Şekli:

TAM GÜN (Tam Gün/İkili Eğitim)

Okulun Hizmete Giriş Tarihi : 2015

Toplam Çalışan Sayısı

40

Öğrenci Sayısı:

Kız

742

Öğretmen Sayısı

Kadın

23

Erkek

0

Erkek

15

Toplam

742

Toplam

38

Derslik Başına Düşen Öğrenci Sayısı

:31

Şube Başına Düşen Öğrenci Sayısı

:31

Öğretmen Başına Düşen Öğrenci Sayısı

:20,6

Şube Başına 30’dan Fazla Öğrencisi Olan Şube Sayısı

:0

Öğrenci Başına Düşen Toplam Gider Miktarı

0

Öğretmenlerin Kurumdaki Ortalama Görev Süresi

3

               

 

Çalışan Bilgileri

Okulumuzun çalışanlarına ilişkin bilgiler altta yer alan tabloda belirtilmiştir.

Çalışan Bilgileri Tablosu

Unvan*

Erkek

Kadın

Toplam

Okul Müdürü ve Müdür Yardımcısı

3

2

5

Ana Sınıfı Öğretmeni

-

2

2

Branş Öğretmeni

12

15

27

Rehber Öğretmen

-

2

2

İdari Personel

-

-

-

Yardımcı Personel

3

1

5

Güvenlik Personeli

1

0

1

Toplam Çalışan Sayıları

19

20

40

 

 

 

Okulumuz Bina ve Alanları

       Okulumuzun binası ile açık ve kapalı alanlarına ilişkin temel bilgiler altta yer almaktadır.

 

Okul Yerleşkesine İlişkin Bilgiler

Okul Bölümleri

Özel Alanlar

Var

Yok

Okul Kat Sayısı

4

Çok Amaçlı Salon

1 ad.

 

Derslik Sayısı

24

Çok Amaçlı Saha

 

yok

Derslik Alanları (m2)

40

Kütüphane

1 ad.

 

Kullanılan Derslik Sayısı

18

Fen Laboratuvarı

 

yok

Şube Sayısı

18

Bilgisayar Laboratuvarı

 

yok

İdari Odaların Alanı (m2)

20

İş Atölyesi

 

yok

Öğretmenler Odası (m2)

40

Beceri Atölyesi

 

yok

Okul Oturum Alanı (m2)

-

Pansiyon

 

var

Okul Bahçesi (Açık Alan)(m2)

4840

 

 

 

Okul Kapalı Alan (m2)

4160

 

 

 

Sanatsal, bilimsel ve sportif amaçlı toplam alan (m2)

500

 

 

 

Kantin (m2)

20

 

 

 

Tuvalet Sayısı

10

 

 

 

Diğer (………….)

 

 

 

 

 

Sınıf ve Öğrenci Bilgileri

       Okulumuzda yer alan sınıfların öğrenci sayıları alttaki tabloda verilmiştir.

 

SINIFI

Kız

Erkek

Toplam

9/A

28

0

28

9/B

27

0

27

9/C

29

0

29

9/D

28

0

28

9/E

28

0

28

10/A

23

0

23

10/B

27

0

27

10/C

26

0

26

10/D

23

0

23

11/A

26

0

26

11/B

24

0

24

11/C

21

0

21

11/D

14

0

14

12/A

26

0

26

12/B

26

0

26

12/C

16

0

16

*Sınıf sayısına göre istenildiği kadar satır eklenebilir.

 

Donanım ve Teknolojik Kaynaklarımız

Teknolojik kaynaklar başta olmak üzere okulumuzda bulunan çalışır durumdaki donanım malzemesine ilişkin bilgiye alttaki tabloda yer verilmiştir.

Teknolojik Kaynaklar Tablosu

Akıllı Tahta Sayısı

24

TV Sayısı

3

Masaüstü Bilgisayar Sayısı

2

Yazıcı Sayısı

4

Taşınabilir Bilgisayar Sayısı

7

Fotokopi Makinası Sayısı

2

Projeksiyon Sayısı

3

İnternet Bağlantı Hızı

fiber

 

Gelir ve Gider Bilgisi

Okulumuzun genel bütçe ödenekleri, okul aile birliği gelirleri ve diğer katkılarda dâhil olmak üzere gelir ve giderlerine ilişkin son iki yıl gerçekleşme bilgileri alttaki tabloda verilmiştir.

Yıllar

Gelir Miktarı

Gider Miktarı

2023

2450000

196700

2024

5320268

-----

 

PAYDAŞ ANALİZİ

Kurumumuzun temel paydaşları öğrenci, veli ve öğretmen olmakla birlikte eğitimin dışsal etkisi nedeniyle okul çevresinde etkileşim içinde olunan geniş bir paydaş kitlesi bulunmaktadır. Paydaşlarımızın görüşleri anket, toplantı, dilek ve istek kutuları, elektronik ortamda iletilen önerilerde dâhil olmak üzere çeşitli yöntemlerle sürekli olarak alınmaktadır.

 

 

Paydaş anketlerine ilişkin ortaya çıkan temel sonuçlara altta yer verilmiştir * :

 

PAYDAŞ ANALİZİ

Kurumumuzun en önemli paydaşları arasında yer alan öğrenci, veli ve öğretmenlerimize yönelik olarak anket uygulanmıştır. 5’li Likert Ölçeğine göre hazırlanmış olan anketlerde öğretmenler için toplam 14, öğrenciler için toplam 14, veliler için ise yine 14 soruya yer verilmiştir.

Değerlendirme yapılırken “Katılıyorum” ve “Tamamen Katılıyorum”, “Kısmen Katılıyorum” ile “Kararsızım” birlikte yorumlanmış olup, “Katılmıyorum” maddesi ise yalnız değerlendirilmiştir.

Paydaşlarımıza uygulamış olduğumuz anket çalışması verileri SPSS programına yüklenmiş olup, sonuçlar aşağıdaki gibi yorumlanmıştır.

Öğrenci Anketi Sonuçları:

Okulumuzda toplam 744 öğrenci öğrenim görmektedir. Tesadüfi Örnekleme Yöntemine göre seçilmiş toplam 350 öğrenciye uygulanan anket sonuçları aşağıda yer almaktadır.

 

 

           

 

 

 

 

                                                                   Şekil 1: Öğrencilerin Ulaşılabilirlik Düzeyi

“Öğretmenlerimle ihtiyaç duyduğumda rahatlıkla görüşebilirim” sorusuna ankete katılan öğrencilerin %66’sı Katılıyorum yönünde görüş belirtmişlerdir.

 

Bu şekilde tüm sorumlar yorumlanmalıdır.

Öğretmen Anketi Sonuçları:

            Okulumuzda görev yapmakta olan toplam 36 öğretmenin tamamına uygulanan anket sonuçları aşağıda yer almaktadır.

 

Şekil 2: Katılımcı Karar Alma Seviyesi

 

“Okulumuzda alınan kararlar, çalışanların katılımıyla alınır” sorusuna anket çalışmasına katılan 26 öğretmenlerimizin %58’i Katılıyorum yönünde görüş belirtmişlerdir.

 

Veli Anketi Sonuçları:

688 veli içerisinde Tesadüfi Örnekleme Yöntemine göre 300 kişi seçilmiştir.

Okulumuzda öğrenim gören öğrencilerin velilerine yönelik gerçekleştirilmiş olan anket çalışması sonuçları aşağıdaki gibidir.

 

                 Şekil 3: Velilerin Ulaşabilme Seviyesi

            “İhtiyaç duyduğumda okul çalışanlarıyla rahatlıkla görüşebiliyorum” sorusuna ankete katılmış olan velilerin %53’u olumlu yönde görüş belirtmişlerdir.

GZFT (Güçlü, Zayıf, Fırsat, Tehdit) Analizi *

Okulumuzun temel istatistiklerinde verilen okul künyesi, çalışan bilgileri, bina bilgileri, teknolojik kaynak bilgileri ve gelir gider bilgileri ile paydaş anketleri sonucunda ortaya çıkan sorun ve gelişime açık alanlar iç ve dış faktör olarak değerlendirilerek GZFT tablosunda belirtilmiştir. Dolayısıyla olguyu belirten istatistikler ile algıyı ölçen anketlerden çıkan sonuçlar tek bir analizde birleştirilmiştir.

Kurumun güçlü ve zayıf yönleri donanım, malzeme, çalışan, iş yapma becerisi, kurumsal iletişim gibi çok çeşitli alanlarda kendisinden kaynaklı olan güçlülükleri ve zayıflıkları ifade etmektedir ve ayrımda temel olarak okul müdürü/müdürlüğü kapsamından bakılarak iç faktör ve dış faktör ayrımı yapılmıştır.

İçsel Faktörler *

 

Güçlü Yönler

Öğrenciler

Ortak kültüre sahip olmaları

Çalışanlar

Motivasyon seviyesinin yüksek olması, kurum kültürü, ekip ruhu, Yönetici-öğretmen-öğrenci ve veli iletişimi

Veliler

Öğrenci takibi ve desteklemesi konusunda istekli olunması

Bina ve Yerleşke

Okul binasının ilçe merkezinde olması, Derslik başına düşen öğrenci sayısı,

Donanım

Donanın açısında hiçbir eksiği bulunmamaktadır.

Bütçe

Pansiyonlu bir okul

Yönetim Süreçleri

Sevgi ve disiplinli bir idarenin oluşu, eşitlik ,liyakat ,anlayış

İletişim Süreçleri

Öğretmen, öğrenci ve veli iletişimi güçlü olması

                                               

   Zayıf Yönler

Öğrenciler

Öğrenci seviyelerinin düşük olması. Teknolojinin olumsuz etkileri, Disiplin sorunları, Çevre faktörleri,

Çalışanlar

 

Veliler

İlgisiz velilerin oluşu

Bina ve Yerleşke

Okulun il merkezine uzak olması ve taşımalı öğrenci çokluğu

Donanım

 

Bütçe

Bütçe dağılımı

Yönetim Süreçleri

 

İletişim Süreçleri

 

Vb

 

 

Dışsal Faktörler

Fırsatlar

Politik

İmam Hatip liselerine devletin verdiği önem, Eğitim alanında bilinçli atılımlar, İhtiyaçlara uygun projeler

Ekonomik

Öğrencilerin her türlü imkâna sahip oluşu, Eğitime ayrılan kaynak, Hayırseverler

Sosyolojik

Toplumun değerlerine bağlılığı, Köklü bir üniversitenin varlığı, ilin tarihi dokusunun zenginliği,

Manevi ve kültürel zenginlik

Teknolojik

Her türlü teknolojinin oluşu, Teknolojinin eğitim üzerindeki etkisi

Mevzuat-Yasal

Mevzuat ve yasaların tüm personel ve öğrenciler tarafından bilinişi, Eğitimde fırsat eşitliği

Ekolojik

Çevre bilincindeki artış

 

 

 

 

Tehditler

Politik

Eğitim sisteminde sürekli yenilenen programlar

Destek personel yetersizliği

Sınav sistemindeki değişiklikler

Yerel yönetimlerin eğitime politikaları

Ekonomik

Maddi durumu iyi olan öğrencilerin hayatı yanlış tanımaları,

Teknolojinin hızlı gelişmesiyle birlikte yeni üretilen cihaz ve makinelerin maliyeti

Sosyolojik

Olumsuz çevre koşullarından kaynaklı rehberlik ihtiyacı

Kitle iletişim araçlarının olumsuz etkileri

İlin nitelikli göç vermesine karşılık niteliksiz göç alması

Mevsimlik tarım işçisi olarak çalışan öğrencilerin olması

 

Teknolojik

Sosyal iletişim araçları, Teknolojinin kişiler üzerindeki olumsuz etkileri

Mevzuat-Yasal

Velilerin eğitime yönelik duyarlılık düzeylerindeki farklılıklar

Mevzuat değişiklikleri

Ekolojik

Çevre temalı düzenlemelerin yenilenememesi ve uygulamada yaşanan problemler

 

 Gelişim ve Sorun Alanları

Gelişim ve sorun alanları analizi ile GZFT analizi sonucunda ortaya çıkan sonuçların planın geleceğe yönelim bölümü ile ilişkilendirilmesi ve buradan hareketle hedef, gösterge ve eylemlerin belirlenmesi sağlanmaktadır.

Gelişim ve sorun alanları ayrımında eğitim ve öğretim faaliyetlerine ilişkin üç temel tema olan Eğitime Erişim, Eğitimde Kalite ve kurumsal Kapasite kullanılmıştır. Eğitime erişim, öğrencinin eğitim faaliyetine erişmesi ve tamamlamasına ilişkin süreçleri; Eğitimde kalite, öğrencinin akademik başarısı, sosyal ve bilişsel gelişimi ve istihdamı da dâhil olmak üzere eğitim ve öğretim sürecinin hayata hazırlama evresini; Kurumsal kapasite ise kurumsal yapı, kurum kültürü, donanım, bina gibi eğitim ve öğretim sürecine destek mahiyetinde olan kapasiteyi belirtmektedir.

 

Eğitime Erişim

Eğitimde Kalite

Kurumsal Kapasite

Okullaşma Oranı

Akademik Başarı

Kurumsal İletişim

Okula Devam/ Devamsızlık

Sosyal, Kültürel ve Fiziksel Gelişim

Kurumsal Yönetim

Okula Uyum, Oryantasyon

Sınıf Tekrarı

Bina ve Yerleşke

Özel Eğitime İhtiyaç Duyan Bireyler

İstihdam Edilebilirlik ve Yönlendirme

Donanım

Yabancı Öğrenciler

Öğretim Yöntemleri

Temizlik, Hijyen

Hayatboyu Öğrenme

Ders araç gereçleri

İş Güvenliği, Okul Güvenliği

 

 

Taşıma ve servis

 

Gelişim ve sorun alanlarına ilişkin GZFT analizinden yola çıkılarak saptamalar yapılırken yukarıdaki tabloda yer alan ayrımda belirtilen temel sorun alanlarına dikkat edilmesi gerekmektedir.

 

 

 

Gelişim ve Sorun Alanlarımız

 1.TEMA: EĞİTİM VE ÖĞRETİME ERİŞİM

1

Okullaşma oranı en üst seviyede.

2

Devamsızlık.

3

9. sınıfa gelen öğrenciler için başlangıçta uyum sorunları görülebiliyor.

4

Yabancı öğrenci  olarak 8 tane Suriyeli öğrencimiz bulunmaktadır.

5

Hayat boyu öğrenme kapsamında zaman zaman kurslar ve çeşitli sosyal faaliyetler yapılmaktadır.

 

2.TEMA: EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE KALİTE

1

Sınavsız öğrenci alımı yapıldığı için akademik başarısı düşük öğrencilerden oluşan bir öğrenci yapısı mevcuttur.

2

Akademik başarı düzeyi ortadır.

3

Sınav kaygısı

4

Okul sağlığı ve hijyen.

5

Mesleki çalışmalar ve kariyer günleri etkinlikleriyle yönlendirme çalışmaları yapılmaktadır.

6

Öğretim yöntemleri kısıtlıdır.

7

Eğitsel, mesleki ve kişisel rehberlik hizmetleri

8

Okuma kültürü

9

Okul güvenliği

 

 

3.TEMA: KURUMSAL KAPASİTE

1

Paydaşlarla irtibat halinde olmaya özen gösterilir.

2

Paydaşların görüşlerine değer verilir.

3

Temizlik ve hijyen çalışmalarına özen gösterilir.

4

Çalışanların ödüllendirilmesi

5

Pansiyonumuz yapım aşamasındadır

6

İş güvenliği çalışmaları eksiksiz bir şekilde zamanında yapılır.

7

Taşımalı 196 öğrenci vardır.

8

Çalışanların motive edilmesi

9

İdareci ve öğretmenlerin mesleki yeterliliklerinin geliştirilmesi

10

İstatistik ve bilgi temini

 

 

BÖLÜM III

MİSYON, VİZYON VE TEMEL DEĞERLER

Okul Müdürlüğümüzün Misyon, vizyon, temel ilke ve değerlerinin oluşturulması kapsamında öğretmenlerimiz, öğrencilerimiz, velilerimiz, çalışanlarımız ve diğer paydaşlarımızdan alınan görüşler, sonucunda stratejik plan hazırlama ekibi tarafından oluşturulan Misyon, Vizyon, Temel Değerler; Okulumuz üst kurulana sunulmuş ve üst kurul tarafından onaylanmıştır.

MİSYONUMUZ *

Toplumdaki her bireyin eğitim öğretim imkânlarından eşit şartlarda faydalandığı, Bilgili, kültürlü, başarılı, kendine güvenen, kendi değerlerimizle birlikte insanlığın ortak kazanımları olan evrensel değerleri özümsemiş, yaratılanı ‘Yaradan’dan ötürü sevebilen, tabiatı tahrip değil imar eden, sorun değil çözüm üreten, farklılıkları doğal ve zenginlik kabul edip bunlardan yararlanmayı hedefleyen; insana, düşünceye, özgürlüğe, ahlaka ve kültürel mirasa saygı duyan kişilikli fertler ,okuyan, sorgulayan, özgür  düşünen, teknolojik gelişmelere açık ve bunu daha ileriye taşıyabilecek bir vizyona sahip, millî ve manevi değerlere bağlı, hakkı ve adaleti üstün tutan, kendini milletini ve insanlığı yaşatmaya adamış, insanlığın sorunlarına çözüm arayan, kültürel değerlerini yaşayan ve yaşatan, farklı kültür ve düşüncelere saygılı, demokratik ,duygudaşlık (empati) kurabilen, iletişim ve problem çözme becerisi gelişmiş, ekip çalışmasına yatkın, sürekli kendini yenileyen, yabancı dil öğrenmenin bilincini taşıyan, medya okuryazarı olan, bilişim teknolojilerini kullanabilen, tarihinden ve inancından aldığı güçle geleceği kurgulayan bir nesil yetiştirmekir. Dini-Ahlaki ve Akademik başarıyı ilke edinen kültürümüze bağlı bireyler yetiştiren bir kurumuz.

 

VİZYONUMUZ *

Öğrencilerimizi ülkemizin ve dünyamızın ihtiyaç duyduğu din, bilim, sanat ve kültür alanlarında yetkin, kültürel mirası değerlendirebilen, yaşanan hayatı yorumlayabilen, problemlere çözüm üretebilen, ahlaki olgunluğa sahip fertler olarak yetiştirerek yüksek öğrenime hazırlamaktır. Bilimsel ve teknolojik yeniliklere açık, çevre ve ülke ihtiyaçlarına uygun, disiplinli çalışan, bir yükseköğretim programına hazırlanan veya alanlarında yeterli bilgi ve beceriye sahip, maddi ve manevi bakımdan donatılmış, nitelikli, çağdaş ve demokratik bireyler yetiştirmektir.

                                                                          TEMEL DEĞERLERİMİZ *

1) Atatürk ilke ve inkılaplarına ve bu çizgide bir demokrasi ve barış anlayışını benimsemiş bireyler yetiştirmek.

2) Kendi toplumsal değerlerinin evrensel değerler içindeki önemini görebilen ve bu değerlerin gelişimi konusunda mücadele edebilen bireyler yetiştirmek.

3) Eleştirel ve analitik düşünme gücüne sahip bireyler yetiştirmek.

4) Araştırmacı ve çözümleri alışılmış çözümlerin üzerinde tutan ve sorunlara yaratıcı ve yapıcı çözümler üretme çabasında olan bireyler yetiştirmek.

5) Yaşamın her boyutunda etkin olarak yer alan ve zamanı iyi kullanabilen bireyler yetiştirmek.

6) Bilgiyi gelişimin, yetkinliğin ve saygınlığın kaynağı olarak gören bireyler yetiştirmek.

 

 

BÖLÜM IV: AMAÇ, HEDEF VE EYLEMLER

Açıklama:

1)      Amaç, hedef, gösterge ve eylem kurgusu amaç Sayfa 16-17 da yer alan Gelişim Alanlarına göre yapılacaktır.

2)      Altta erişim, kalite ve kapasite amaçlarına ilişkin örnek amaç, hedef ve göstergeler verilmiştir.

3)    Erişim başlığında eylemlere ilişkin örneğe yer verilmiştir.

 

 

TEMA I: EĞİTİM VE ÖĞRETİME ERİŞİM

Eğitim ve öğretime erişim okullaşma ve okul terki, devam ve devamsızlık, okula uyum ve oryantasyon, özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin eğitime erişimi, yabancı öğrencilerin eğitime erişimi ve hayat boyu öğrenme kapsamında yürütülen faaliyetlerin ele alındığı temadır.

Stratejik Amaç 1:

Kayıt bölgemizde yer alan çocukların okullaşma oranlarını artıran, öğrencilerin uyum ve devamsızlık sorunlarını gideren etkin bir yönetim yapısı kurulacaktır.  Bütün bireylerin eğitim ve öğretime adil şartlar altında erişmesini sağlamak.

Stratejik Hedef 1.1.  Kayıt bölgemizde yer alan çocukların okullaşma oranları artırılacak ve öğrencilerin uyum ve devamsızlık sorunları da giderilecektir. Okulumuzda 2022-2023 Eğitim-Öğretim yılında %32 olan veli toplantılarına katılım oranını 2024 yılında %65 e çıkarmak.

 

Performans Göstergeleri

No

PERFORMANS

GÖSTERGESİ

Mevcut

HEDEF

2023

2024

2025

2026

2027

2028

 

PG.1.1.a

Kayıt bölgesindeki öğrencilerden okula kayıt yaptıranların oranı (%)

%20

%25

%36

%38

%42

%52

 

PG.1.1.b.

Okula yeni başlayan öğrencilerden oryantasyon eğitimine katılanların oranı (%)

%22

%23

%25

%50

%60

%75

 

PG.1.1.c.

Bir eğitim ve öğretim döneminde 20 gün ve üzeri devamsızlık yapan öğrenci oranı (%)

%18,30

%18,30

%10

%9

%7

%5

 

PG.1.1.d.

Bir eğitim ve öğretim döneminde 20 gün ve üzeri devamsızlık yapan yabancı öğrenci oranı (%)

0

0

0

0

0

0

 

PG.1.1.e.

Okulun özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin kullanımına uygunluğu (0-1)

1

1

1

1

1

1

 

                   

 

 

 

 

 

 

Eylemler*

 

No

Eylem İfadesi

Eylem Sorumlusu

Eylem Tarihi

1.1.1.

Kayıt bölgesinde yer alan öğrencilerin tespiti çalışması yapılacaktır.

Okul Stratejik Plan Ekibi

01 Eylül-20 Eylül

1.1.2

Devamsızlık yapan öğrencilerin tespiti ve erken uyarı sistemi için çalışmalar yapılacaktır.

  Fatma YILDIZ

  Müdür Yardımcısı

01 Ekim-20 Kasım

1.1.3

Devamsızlık yapan öğrencilerin velileri ile özel aylık  toplantı ve görüşmeler yapılacaktır.

  Fatma YILDIZ

  Müdür Yardımcısı

Her ayın son haftası

1.1.4

Okulun özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin kullanımının kolaylaştırılması için rampa ve asansör eksiklikleri tamamlanacaktır.

 Attila Rıdvan KULAKOĞLU

 Müdür Yardımcısı

Mayıs

1.1.5

Velilere yönelik bilgilendirme çalışmalarının konu alanları belirlenecek, planda belirtilen hedef

sayısından aşağı olamamak üzere öğrencilere yönelik bilgilendirme toplantılarının yapılması

sağlanacaktır.

Okul Rehberlik Servisi/Sınıf

Öğretmenleri

Eylül-Haziran

 

1.1.6

Maddi ve manevi olumsuzluklardan dolayı eğitim hakkını kullanamayacak durumda olan öğrencilerin

belirlenmesi amacıyla sınıflar bazında gerekli çalışmalar yapılacak, aile ortamı olumsuz olan

öğrencilerin pansiyona yönlendirilmesi sağlanacaktır.

 

Okul idaresi/Rehberlik servisi/Sınıf

rehber öğretmenleri

Eylül-Haziran

1.1.7

 

 

 

1.1.8

 

 

 

 

TEMA II: EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE KALİTENİN ARTIRILMASI

Eğitim ve öğretimde kalitenin artırılması başlığı esas olarak eğitim ve öğretim faaliyetinin hayata hazırlama işlevinde yapılacak çalışmaları kapsamaktadır.

Bu tema altında akademik başarı, sınav kaygıları, sınıfta kalma, ders başarıları ve kazanımları, disiplin sorunları, öğrencilerin bilimsel, sanatsal, kültürel ve sportif faaliyetleri ile istihdam ve meslek edindirmeye yönelik rehberlik ve diğer mesleki faaliyetler yer almaktadır.

Stratejik Amaç 2:

Öğrencilerimizin gelişmiş dünyaya uyum sağlayacak şekilde donanımlı bireyler olabilmesi için eğitim ve öğretimde kalite artırılacaktır. Bütün bireylere ulusal ve uluslararası ölçütlerde bilgi, beceri, tutum ve davranışın kazandırılması ile girişimci, yenilikçi, yaratıcı, dil becerileri yüksek, iletişime ve öğrenmeye açık, özgüven ve sorumluluk sahibi sağlıklı ve mutlu bireylerin yetişmesine imkân sağlamak.

 

Stratejik Hedef 2.1.  Öğrenme kazanımlarını takip eden ve velileri de sürece dâhil eden bir yönetim anlayışı ile öğrencilerimizin akademik başarıları ve sosyal faaliyetlere etkin katılımı artırılacaktır. Bütün bireylerin bedensel, ruhsal ve zihinsel gelişimlerine yönelik faaliyetlere katılım oranını ve öğrencilerin akademik başarı düzeylerini artırmaktır.

 

 

 

 

 

Performans Göstergeleri

No

PERFORMANS

GÖSTERGESİ

Mevcut

HEDEF

2023

2024

2025

2026

2027

2028

 

PG.1.1.a

AKADEMİK BAŞARI

%33

%40X

%70

%80

%90

%100

 

PG.1.1.b

D.Y.K

30

50

70

90

110

140

 

PG.1.1.c.

SOSYAL-KÜLTÜREL-SNATSAL-SPORTİF FAALİYETLER

1

2

3

4

5

6

 

                   

 

Eylemler

No

Eylem İfadesi

Eylem Sorumlusu

Eylem Tarihi

1.1.1.

Sınıf rehber öğretmenleri ve kültür dersi öğretmenleri tarafından özellikle derslerde başarısız olan ve kursa ihtiyacı olan öğrenciler bilgilendirilecek ve kurslara yönlendirilmeleri sağlanacak.

 

Sınıf Rehber

Öğretmenler

Eylül - Haziran

1.1.2

Sene başında okul zümre başkanları toplantısında sene içinde yapılacak deneme sınavlarının planlaması yapılacak. Belirlenen

tarihlerde zümre başkanlarından oluşacak komisyon tarafından soruların hazırlanması, temin edilmesi ve değerlendirilmesi

yapılacak ve görevlendirmelerin yapılması sağlanacaktır.

 

Okul İdaresi / Okul

Zümre Başkanları

Eylül - Mayıs

1.1.3

Öğrencilerin sportif faaliyetlere katılmalarını sağlamak amacıyla okul içinde özellikle sınıflar bazında sportif faaliyetler

düzenlenecektir.

Beden Eğitimi Öğretmeni

Ekim - Haziran

1.1.4

İl genelinde yapılacak müsabakalara maksimum oranda öğrencinin katılımını sağlanacaktır.

Beden Eğitimi Öğretmeni

Eylül -Haziran

1.1.5

Okulda şiir dinletisi, tiyatro gibi kültürel etkinlikler düzenlenmesi sağlanacak; öğrencilerin sinema tiyatro gibi etkinliklere

katılmaları teşvik edilecektir.

 

Okul İdaresi / Kulüp

Danışman

Öğretmenleri

 

Kasım - Mayıs

Okul içinde yürütülen eğitim-öğretim faaliyetlerinin kalitesinin artırılması okulun en önemli hedeflerinden biridir. Okuldaki kalitenin artırılması okuldaki öğretmen, veli ve öğrencilerin her açıdan kendilerini geliştirmelerine bağlıdır. Özellikle okulumuzda öğrencilerimizin akademik başarısını artırmak için gerçekleştirilen en önemli çalışma derslerde başarısız olan veya ek çalışma isteyen öğrenciler için yetiştirme kursları açılmasıdır. Okulumuz taşımalı olduğu için sadece 11 ve12.sınıflara kurs  açılabilmiştir. Açılan kurslara toplam 80 öğrenci katılmıştır. Öğrencilerimizin sportif alanda başarılı olabilmeleri için öğrencilerimizin  birçok dalda sportif faaliyetlere katılmaları sağlanmıştır.
Stratejik Hedef 2.2.  Etkin bir rehberlik anlayışıyla, öğrencilerimizi ilgi ve becerileriyle orantılı bir şekilde üst öğrenime veya istihdama hazır hale getiren daha kaliteli bir kurum yapısına geçilecektir.

(Üst öğrenime hazır: Mesleki rehberlik faaliyetleri, tercih kılavuzluğu, yetiştirme kursları, sınav kaygısı vb,

İstihdama Hazır: Kariyer günleri, ders dışı meslek kursları vb ele alınacaktır.)

 

Performans Göstergeleri

No

PERFORMANS

GÖSTERGESİ

Mevcut

HEDEF

2023

2024

2025

2026

2027

2028

 

PG.1.1.a

Yükseköğretime Geçiş Sınavları

1

5

10

15

16

20

 

PG.1.1.b

Yükseköğretime  yerleşen öğrencilerin Takibi

1

5

10

15

16

20

 

PG.1.1.c.

 

 

 

 

 

 

 

 

                   

 

 

 

 

 

 

 

Eylemler

No

Eylem İfadesi

Eylem Sorumlusu

Eylem Tarihi

1.1.1.

Okulda mezunları izleme komisyonu kurulacaktır.

 

Müdür Yardımcısı/Branş Öğretmenleri

Eylül - Haziran

1.1.2

Mezun olan öğrencilerden başarılı olan öğrenciler kariyer günlerine getirilecektir.

Okul İdaresi

Eylül - Haziran

1.1.3

Öğrencilere mesleki uygulama çalışmaları yaptırılacaktır.

 İHL Meslek   dersleri  Öğretmenleri

Eylül - Haziran

 

 

 

 

 

 

 

 

TEMA III: KURUMSAL KAPASİTE

Stratejik Amaç 3:

Eğitim ve öğretim faaliyetlerinin daha nitelikli olarak verilebilmesi için okulumuzun kurumsal kapasitesi güçlendirilecektir. Beşeri, fiziki, mali ve teknolojik yapı ile yönetim ve organizasyon yapısını iyileştirerek eğitime erişimi ve eğitimde kaliteyi artıracak etkin ve verimli işleyen bir kurumsal yapıyı tesis etmek.

 

Stratejik Hedef 3.1. 

Plan dönemi sonuna kadar, belirlenen kurum standartlarına uygun eğitim ortamlarını tesis

etmek; etkin, verimli bir mali yönetim yapısını oluşturmak. (Kurumsal İletişim, Kurumsal Yönetim, Bina ve Yerleşke, Donanım, Temizlik, Hijyen, İş Güvenliği, Okul Güvenliği, Taşıma ve servis vb konuları ele alınacaktır.)

 

Performans Göstergeleri

No

PERFORMANS

GÖSTERGESİ

Mevcut

HEDEF

2023

2024

2025

2026

2027

2028

 

PG.3.1.a

Alınan donatım malzemesi tutarı

23.790,00

25.000,00

25.000,00

25.000,00

25.000,00

25.000,00

 

PG.3.2.b

Okul, derslik yapımı, Fiziki imkânların

iyileştirilmesi ve alt yapı eksikliklerinin

giderilmesine yönelik yapılan harcama tutarı

0

0

 

0

 

0

 

0

 

0

 

PG.3.3.c.

Okul tahmini bütçesi

3.000,00

3.000,00

5.000,00

8.000,00

10.000,00

15.000,00

 

                   

 

Eylemler

 

No

Eylem İfadesi

Eylem Sorumlusu

Eylem Tarihi

1.1.1.

Okulda mevcut donatım ihtiyacının belirlenmesi için okulun bütün birimleri incelenecektir.

Belirlenen ihtiyaca göre okulun bütçesinden pay ayrılacaktır. Okulun donatım ihtiyaçları

karşılanacaktır.

 

Müdür yardımcıları /

Zümre Başkanları

Eylül - Ağustos

1.1.2

Okulun alt yapı eksiklikleri belirlenerek gerekli ödenek bakanlıktan istenecektir.

Okul İdaresi

Eylül -Haziran

1.1.3

Okul İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili çalışmalar

Sabahat TOPRAK

Müdür yardımcısı

Eylül -Haziran

1.1.4

 

 

 

1.1.5

 

 

 

1.1.6

 

 

 

1.1.7

 

 

 

1.1.8

 

 

 

1.1.9

 

 

 

1.1.10

 

 

 

V. BÖLÜM: MALİYETLENDİRME

2019-2023 Stratejik Planı Faaliyet/Proje Maliyetlendirme Tablosu

Kaynak Tablosu

2024

2025

2026

2027

2028

Toplam

 
 

Genel Bütçe

3.000,00

3.000,00

5.000,00

8.000,00

10.000,00

29.000,00

 

Valilikler ve Belediyelerin Katkısı

0

0

0

0

0

0

 

Diğer (Okul Aile Birlikleri)

3.000,00

3.000,00

5.000,00

8.000,00

10.000,00

29.000,00

 

TOPLAM

6.000,00

6.000,00

10.000,00

16.000,00

20.000,00

58.000,00

 

 

VI. BÖLÜM: İZLEME VE DEĞERLENDİRME

Okulumuz Stratejik Planı izleme ve değerlendirme çalışmalarında 5 yıllık Stratejik Planın izlenmesi ve 1 yıllık gelişim planın izlenmesi olarak ikili bir ayrıma gidilecektir.

Stratejik planın izlenmesinde 6 aylık dönemlerde izleme yapılacak denetim birimleri, il ve ilçe millî eğitim müdürlüğü ve Bakanlık denetim ve kontrollerine hazır halde tutulacaktır.

Yıllık planın uygulanmasında yürütme ekipleri ve eylem sorumlularıyla aylık ilerleme toplantıları yapılacaktır. Toplantıda bir önceki ayda yapılanlar ve bir sonraki ayda yapılacaklar görüşülüp karara bağlanacaktır.

 

 

 

 

 

MİLLİ EGEMENLİK İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ

STRATEJİK PLAN ÜST KURULU İMZA SİRKÜSÜ

5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ve diğer mevzuatın zorunlu kıldığı Milli Egemenlik İlkokulu Müdürlüğü 2024-2028 Stratejik Planı ilgili birimlerin katkısıyla hazırlanmış ve 01.01.2023 tarihi itibariyle yürürlüğe girmeye hazır hale getirilmiştir.

Stratejik planın uygulamaya geçebilmesi için kurum yöneticilerinin planda yer alan tüm amaç, hedef ve faaliyetleri benimsedikleri ve uygulama yükümlülüklerini kabul ettiklerini imza karşılığı beyan etmeleri gerekmektedir.

Buna göre tüm yöneticilerin aşağıdaki ifade doğrultusunda stratejik planı Melikgazi İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Makamına gönderilmek üzere imzalamaları gerekmektedir.

“Milli Egemenlik İlkokulu Müdürlüğü’nün 2024-2028 yılları arasını kapsayan stratejik planını inceledim, tüm stratejik planın stratejik amaçlar doğrultusunda uygulanması ile ilgili sorumluluk alanıma giren amaç hedef ve faaliyetlerin yürütülmesi konusunda tüm yasal sorumlulukları kabul ediyorum”

 

STRATEJİK PLAN ÜST KURULU

SIRA NO

ADI SOYADI

GÖREVİ

İMZA

1

Osman ALAŞ

OKUL MÜDÜRÜ

 

2

Sabahat TOPRAK

MÜDÜR YARDIMCISI

 

3

Seda KILIÇ

ÖĞRETMEN

 

4

Ali SALIK

OKUL AİLE BİRLİĞİ BAŞKANI

 

5

Hüseyin BİLİZ

OKUL AİLE BİRLİĞİ YÖNETİM KURULU ÜYESİ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      OLUR

…./02/2024

 

Osman ALAŞ                                                                                                                                                                          Mehmet ASUTAY

Okul Müdürü                                                                                                                                           İlçe Milli Eğitim Müdürü

 

 

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 24.04.2024 - Güncelleme: 24.04.2024 09:49 - Görüntülenme: 29
  Beğen | 0  kişi beğendi