T.C
HARRAN KAYMAKAMLIĞI
SELAHADDİN EYYUBİ KIZ ANADOLU
İMAM HATİP LİSESİ
2024-2028 STRATEJİK PLANI
ŞANLIURFA 2024
Gelişmiş ülkelerde uzun yıllardır sürdürülmekte olan kaynakların rasyonel bir şekilde kullanımı, eğitimde stratejik planlamayı zorunlu kılmıştır.
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, kurumlarımıza daha etkili, verimli ve önceliklere dayalı bir yönetim anlayışı sergileyebilmeleri için tüm faaliyetlerini stratejik planlar çerçevesinde gerçekleştirme zorunluluğu getirmiştir. Selâhaddin Eyyubi Anadolu İmam Hatip Lisesi Stratejik Planı(2024-2028) da belirtilen amaç ve hedeflere ulaşmamızın okulun gelişme ve kurumsallaşma süreçlerine önemli katkılar sağlayacağına inanmaktayız. Okulumuzda hazırlanan bu planın başarıya ulaşmasında, farkındalık ve katılım ilkesi önemli bir rol oynayacaktır. Bu nedenle çalışmanın gerçekleştirilmesinde emeği geçen tüm paydaşlarımıza Strateji Yönetim ekibine ve uygulanmasında yardımı olacak İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, Tüm Kurum Kuruluş, Öğretmen, Öğrenci ve Velilere teşekkür ederiz. Ülkemizin sosyal ve ekonomik gelişimine temel oluşturan en önemli faktörün eğitim olduğu anlayışıyla hazırlanan stratejik planımızda belirlediğimiz vizyon, misyon ve hedefler doğrultusunda yürütülecek çalışmalarda başarılar dileriz
Osman ALAŞ
Okul Müdürü
Sunuş. 3
İçindekiler. 4
BÖLÜM I: GİRİŞ ve PLAN HAZIRLIK SÜRECİ 5
BÖLÜM II: DURUM ANALİZİ 7
Okulun Kısa Tanıtımı *. 8
Okulun Mevcut Durumu: Temel İstatistikler. 9
PAYDAŞ ANALİZİ 14
GZFT (Güçlü, Zayıf, Fırsat, Tehdit) Analizi 15
Gelişim ve Sorun Alanları 20
BÖLÜM III: MİSYON, VİZYON VE TEMEL DEĞERLER. 24
MİSYONUMUZ *. 24
VİZYONUMUZ *. 25
TEMEL DEĞERLERİMİZ *. 25
BÖLÜM IV: AMAÇ, HEDEF VE EYLEMLER. 26
TEMA I: EĞİTİM VE ÖĞRETİME ERİŞİM... 26
TEMA II: EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE KALİTENİN ARTIRILMASI 29
TEMA III: KURUMSAL KAPASİTE. 34
V. BÖLÜM: MALİYETLENDİRME. 36
EKLER: Hata! Yer işareti tanımlanmamış.
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile kamu kaynaklarının daha etkili ve verimli bir şekilde kullanılması, hesap verebilir ve saydam bir yönetim anlayışının oluşması hedeflenmektedir.
2024-2028 dönemi stratejik planının hazırlanması sürecinin temel aşamaları; kurul ve ekiplerin oluşturulması, çalışma takviminin hazırlanması, uygulanacak yöntemlerin ve yapılacak çalışmaların belirlenmesi şeklindedir.
Okulumuzun 2024-2028 dönemlerini kapsayan stratejik plan hazırlık aşaması, üst kurul ve stratejik plan ekibinin oluşturulması ile başlamıştır. Ekip üyeleri bir araya gelerek çalışma takvimini oluşturulmuş, görev dağılımı yapılmıştır. Okulun 2019-2023 Stratejik Planda yer alan amaçlar, hedefler, göstergeler ve faaliyetler incelenmiş ve değerlendirilmiştir. Eğitim Vizyonu 2028, mevzuat, üst politika belgeleri, paydaş, PESTLE, GZFT ve kuruluş içi analizlerinden elde edilen veriler ışığında eğitim ve öğretim sistemine ilişkin sorun ve gelişim alanları ile eğitime ilişkin öneriler tespit edilmiştir.
Planlama sürecine aktif katılımını sağlamak üzere paydaş anketi, toplantı ve görüşmeler yapılmıştır. Geleceğe yönelim bölümüne geçilerek okulumuzun amaç, hedef, gösterge ve eylemleri belirlenmiştir. Çalışmaları yürüten ekip ve kurul bilgileri altta verilmiştir.
STRATEJİK PLAN ÜST KURULU
Üst Kurul Bilgileri |
Ekip Bilgileri |
||
Adı Soyadı |
Unvanı |
Adı Soyadı |
Unvanı |
Osman ALAŞ |
Müdür |
Fatma YILDIZ |
Müdür Yardımcısı |
Sabahat TOPRAK |
Müdür Yardımcısı |
Şule ERDEM |
P.D. ve Rehber Öğretmen |
Ceren BUZLUDAĞ |
Öğretmen |
Seda KILIÇ |
Öğretmen |
Ali SALIK |
Okul Aile Birliği Başkanı |
Serap ŞENER |
Öğretmen |
Hüseyin BİLİZ |
Okul Aile Birliği Yönetim Kurulu Üyesi |
Ahmet ALPTEKİN |
Gönüllü Veli |
|
|
|
|
Durum analizi bölümünde okulumuzun mevcut durumu ortaya konularak neredeyiz sorusuna yanıt bulunmaya çalışılmıştır.
Bu kapsamda okulumuzun kısa tanıtımı, okul künyesi ve temel istatistikleri, paydaş analizi ve görüşleri ile okulumuzun Güçlü Zayıf Fırsat ve Tehditlerinin (GZFT) ele alındığı analize yer verilmiştir.
2015 yılında Şanlıurfa ilinin Harran ilçesinde Selahaddin Eyyubi Anadolu İmam Hatip Lisesi adı ile kurularak hizmete girmiştir.Okulumuz eğitim veren Anadolu İmam Hatip Lisesi niteliğine sahip resmi bir eğitim kurumudur. Okulumuzda 744 öğrencimiz bulunmaktadır. 1 müdür, 3 müdür yardımcısı , 1 müdür başyardımcısı,19 kadrolu öğretmen,19 sözleşmeli öğretmen, 4 yardımcı personel, 1 güvenlik görevlisi olmak üzere toplamda 36 personelle eğitim hizmetlerimiz aksatılmadan devam etmektedir. Şube sayısı 18’dür. Şube öğrenci sayısı ortalaması 31’dir.Açık öğretime kaydolan öğrenci sayısı 40’tır. Okulumuz öğrencilerinin tamamı ilçe ve köylerden gelmektedir. 190 taşımalı öğrencimiz vardır.
Temel Bilgiler Tablosu- Okul Künyesi
İli: ŞANLIURFA |
İlçesi: HARRAN |
||||||
Adres: |
Süleyman DEMİREL Mahallesi Adnan MENDERES Cad. No:20 Harran /Şanlıurfa
|
Coğrafi Konum (link): |
36°52'04.5"N 39°01'11.2"E |
||||
Telefon Numarası: |
0 414 441 25 38 |
Faks Numarası: |
|
||||
e- Posta Adresi: |
Web sayfası adresi: |
http://selahaddineyyubiaihl.meb.k12.tr |
|||||
Kurum Kodu: |
759985 |
Öğretim Şekli: |
TAM GÜN (Tam Gün/İkili Eğitim) |
||||
Okulun Hizmete Giriş Tarihi : 2015 |
Toplam Çalışan Sayısı |
40 |
|||||
Öğrenci Sayısı: |
Kız |
742 |
Öğretmen Sayısı |
Kadın |
23 |
||
Erkek |
0 |
Erkek |
15 |
||||
Toplam |
742 |
Toplam |
38 |
||||
Derslik Başına Düşen Öğrenci Sayısı |
:31 |
Şube Başına Düşen Öğrenci Sayısı |
:31 |
||||
Öğretmen Başına Düşen Öğrenci Sayısı |
:20,6 |
Şube Başına 30’dan Fazla Öğrencisi Olan Şube Sayısı |
:0 |
||||
Öğrenci Başına Düşen Toplam Gider Miktarı |
0 |
Öğretmenlerin Kurumdaki Ortalama Görev Süresi |
3 |
||||
Okulumuzun çalışanlarına ilişkin bilgiler altta yer alan tabloda belirtilmiştir.
Çalışan Bilgileri Tablosu
Unvan* |
Erkek |
Kadın |
Toplam |
Okul Müdürü ve Müdür Yardımcısı |
3 |
2 |
5 |
Ana Sınıfı Öğretmeni |
- |
2 |
2 |
Branş Öğretmeni |
12 |
15 |
27 |
Rehber Öğretmen |
- |
2 |
2 |
İdari Personel |
- |
- |
- |
Yardımcı Personel |
3 |
1 |
5 |
Güvenlik Personeli |
1 |
0 |
1 |
Toplam Çalışan Sayıları |
19 |
20 |
40 |
Okulumuzun binası ile açık ve kapalı alanlarına ilişkin temel bilgiler altta yer almaktadır.
Okul Yerleşkesine İlişkin Bilgiler
Okul Bölümleri |
Özel Alanlar |
Var |
Yok |
|
Okul Kat Sayısı |
4 |
Çok Amaçlı Salon |
1 ad. |
|
Derslik Sayısı |
24 |
Çok Amaçlı Saha |
|
yok |
Derslik Alanları (m2) |
40 |
Kütüphane |
1 ad. |
|
Kullanılan Derslik Sayısı |
18 |
Fen Laboratuvarı |
|
yok |
Şube Sayısı |
18 |
Bilgisayar Laboratuvarı |
|
yok |
İdari Odaların Alanı (m2) |
20 |
İş Atölyesi |
|
yok |
Öğretmenler Odası (m2) |
40 |
Beceri Atölyesi |
|
yok |
Okul Oturum Alanı (m2) |
- |
Pansiyon |
|
var |
Okul Bahçesi (Açık Alan)(m2) |
4840 |
|
|
|
Okul Kapalı Alan (m2) |
4160 |
|
|
|
Sanatsal, bilimsel ve sportif amaçlı toplam alan (m2) |
500 |
|
|
|
Kantin (m2) |
20 |
|
|
|
Tuvalet Sayısı |
10 |
|
|
|
Diğer (………….) |
|
|
|
|
Okulumuzda yer alan sınıfların öğrenci sayıları alttaki tabloda verilmiştir.
SINIFI |
Kız |
Erkek |
Toplam |
9/A |
28 |
0 |
28 |
9/B |
27 |
0 |
27 |
9/C |
29 |
0 |
29 |
9/D |
28 |
0 |
28 |
9/E |
28 |
0 |
28 |
10/A |
23 |
0 |
23 |
10/B |
27 |
0 |
27 |
10/C |
26 |
0 |
26 |
10/D |
23 |
0 |
23 |
11/A |
26 |
0 |
26 |
11/B |
24 |
0 |
24 |
11/C |
21 |
0 |
21 |
11/D |
14 |
0 |
14 |
12/A |
26 |
0 |
26 |
12/B |
26 |
0 |
26 |
12/C |
16 |
0 |
16 |
*Sınıf sayısına göre istenildiği kadar satır eklenebilir.
Donanım ve Teknolojik Kaynaklarımız
Teknolojik kaynaklar başta olmak üzere okulumuzda bulunan çalışır durumdaki donanım malzemesine ilişkin bilgiye alttaki tabloda yer verilmiştir.
Teknolojik Kaynaklar Tablosu
Akıllı Tahta Sayısı |
24 |
TV Sayısı |
3 |
Masaüstü Bilgisayar Sayısı |
2 |
Yazıcı Sayısı |
4 |
Taşınabilir Bilgisayar Sayısı |
7 |
Fotokopi Makinası Sayısı |
2 |
Projeksiyon Sayısı |
3 |
İnternet Bağlantı Hızı |
fiber |
Okulumuzun genel bütçe ödenekleri, okul aile birliği gelirleri ve diğer katkılarda dâhil olmak üzere gelir ve giderlerine ilişkin son iki yıl gerçekleşme bilgileri alttaki tabloda verilmiştir.
Yıllar |
Gelir Miktarı |
Gider Miktarı |
2023 |
2450000 |
196700 |
2024 |
5320268 |
----- |
Kurumumuzun temel paydaşları öğrenci, veli ve öğretmen olmakla birlikte eğitimin dışsal etkisi nedeniyle okul çevresinde etkileşim içinde olunan geniş bir paydaş kitlesi bulunmaktadır. Paydaşlarımızın görüşleri anket, toplantı, dilek ve istek kutuları, elektronik ortamda iletilen önerilerde dâhil olmak üzere çeşitli yöntemlerle sürekli olarak alınmaktadır.
Paydaş anketlerine ilişkin ortaya çıkan temel sonuçlara altta yer verilmiştir * :
Kurumumuzun en önemli paydaşları arasında yer alan öğrenci, veli ve öğretmenlerimize yönelik olarak anket uygulanmıştır. 5’li Likert Ölçeğine göre hazırlanmış olan anketlerde öğretmenler için toplam 14, öğrenciler için toplam 14, veliler için ise yine 14 soruya yer verilmiştir.
Değerlendirme yapılırken “Katılıyorum” ve “Tamamen Katılıyorum”, “Kısmen Katılıyorum” ile “Kararsızım” birlikte yorumlanmış olup, “Katılmıyorum” maddesi ise yalnız değerlendirilmiştir.
Paydaşlarımıza uygulamış olduğumuz anket çalışması verileri SPSS programına yüklenmiş olup, sonuçlar aşağıdaki gibi yorumlanmıştır.
Okulumuzda toplam 744 öğrenci öğrenim görmektedir. Tesadüfi Örnekleme Yöntemine göre seçilmiş toplam 350 öğrenciye uygulanan anket sonuçları aşağıda yer almaktadır.
Şekil 1: Öğrencilerin Ulaşılabilirlik Düzeyi
“Öğretmenlerimle ihtiyaç duyduğumda rahatlıkla görüşebilirim” sorusuna ankete katılan öğrencilerin %66’sı Katılıyorum yönünde görüş belirtmişlerdir.
Bu şekilde tüm sorumlar yorumlanmalıdır.
Okulumuzda görev yapmakta olan toplam 36 öğretmenin tamamına uygulanan anket sonuçları aşağıda yer almaktadır.
Şekil 2: Katılımcı Karar Alma Seviyesi
“Okulumuzda alınan kararlar, çalışanların katılımıyla alınır” sorusuna anket çalışmasına katılan 26 öğretmenlerimizin %58’i Katılıyorum yönünde görüş belirtmişlerdir.
688 veli içerisinde Tesadüfi Örnekleme Yöntemine göre 300 kişi seçilmiştir.
Okulumuzda öğrenim gören öğrencilerin velilerine yönelik gerçekleştirilmiş olan anket çalışması sonuçları aşağıdaki gibidir.
Şekil 3: Velilerin Ulaşabilme Seviyesi
“İhtiyaç duyduğumda okul çalışanlarıyla rahatlıkla görüşebiliyorum” sorusuna ankete katılmış olan velilerin %53’u olumlu yönde görüş belirtmişlerdir.
Okulumuzun temel istatistiklerinde verilen okul künyesi, çalışan bilgileri, bina bilgileri, teknolojik kaynak bilgileri ve gelir gider bilgileri ile paydaş anketleri sonucunda ortaya çıkan sorun ve gelişime açık alanlar iç ve dış faktör olarak değerlendirilerek GZFT tablosunda belirtilmiştir. Dolayısıyla olguyu belirten istatistikler ile algıyı ölçen anketlerden çıkan sonuçlar tek bir analizde birleştirilmiştir.
Kurumun güçlü ve zayıf yönleri donanım, malzeme, çalışan, iş yapma becerisi, kurumsal iletişim gibi çok çeşitli alanlarda kendisinden kaynaklı olan güçlülükleri ve zayıflıkları ifade etmektedir ve ayrımda temel olarak okul müdürü/müdürlüğü kapsamından bakılarak iç faktör ve dış faktör ayrımı yapılmıştır.
Güçlü Yönler
Öğrenciler |
Ortak kültüre sahip olmaları |
Çalışanlar |
Motivasyon seviyesinin yüksek olması, kurum kültürü, ekip ruhu, Yönetici-öğretmen-öğrenci ve veli iletişimi |
Veliler |
Öğrenci takibi ve desteklemesi konusunda istekli olunması |
Bina ve Yerleşke |
Okul binasının ilçe merkezinde olması, Derslik başına düşen öğrenci sayısı, |
Donanım |
Donanın açısında hiçbir eksiği bulunmamaktadır. |
Bütçe |
Pansiyonlu bir okul |
Yönetim Süreçleri |
Sevgi ve disiplinli bir idarenin oluşu, eşitlik ,liyakat ,anlayış |
İletişim Süreçleri |
Öğretmen, öğrenci ve veli iletişimi güçlü olması |
Zayıf Yönler
Öğrenciler |
Öğrenci seviyelerinin düşük olması. Teknolojinin olumsuz etkileri, Disiplin sorunları, Çevre faktörleri, |
Çalışanlar |
|
Veliler |
İlgisiz velilerin oluşu |
Bina ve Yerleşke |
Okulun il merkezine uzak olması ve taşımalı öğrenci çokluğu |
Donanım |
|
Bütçe |
Bütçe dağılımı |
Yönetim Süreçleri |
|
İletişim Süreçleri |
|
Vb |
|
Fırsatlar
Politik |
İmam Hatip liselerine devletin verdiği önem, Eğitim alanında bilinçli atılımlar, İhtiyaçlara uygun projeler |
Ekonomik |
Öğrencilerin her türlü imkâna sahip oluşu, Eğitime ayrılan kaynak, Hayırseverler |
Sosyolojik |
Toplumun değerlerine bağlılığı, Köklü bir üniversitenin varlığı, ilin tarihi dokusunun zenginliği, Manevi ve kültürel zenginlik |
Teknolojik |
Her türlü teknolojinin oluşu, Teknolojinin eğitim üzerindeki etkisi |
Mevzuat-Yasal |
Mevzuat ve yasaların tüm personel ve öğrenciler tarafından bilinişi, Eğitimde fırsat eşitliği |
Ekolojik |
Çevre bilincindeki artış |
Tehditler
Politik |
Eğitim sisteminde sürekli yenilenen programlar Destek personel yetersizliği Sınav sistemindeki değişiklikler Yerel yönetimlerin eğitime politikaları |
Ekonomik |
Maddi durumu iyi olan öğrencilerin hayatı yanlış tanımaları, Teknolojinin hızlı gelişmesiyle birlikte yeni üretilen cihaz ve makinelerin maliyeti |
Sosyolojik |
Olumsuz çevre koşullarından kaynaklı rehberlik ihtiyacı Kitle iletişim araçlarının olumsuz etkileri İlin nitelikli göç vermesine karşılık niteliksiz göç alması Mevsimlik tarım işçisi olarak çalışan öğrencilerin olması
|
Teknolojik |
Sosyal iletişim araçları, Teknolojinin kişiler üzerindeki olumsuz etkileri |
Mevzuat-Yasal |
Velilerin eğitime yönelik duyarlılık düzeylerindeki farklılıklar Mevzuat değişiklikleri |
Ekolojik |
Çevre temalı düzenlemelerin yenilenememesi ve uygulamada yaşanan problemler |
Gelişim ve sorun alanları analizi ile GZFT analizi sonucunda ortaya çıkan sonuçların planın geleceğe yönelim bölümü ile ilişkilendirilmesi ve buradan hareketle hedef, gösterge ve eylemlerin belirlenmesi sağlanmaktadır.
Gelişim ve sorun alanları ayrımında eğitim ve öğretim faaliyetlerine ilişkin üç temel tema olan Eğitime Erişim, Eğitimde Kalite ve kurumsal Kapasite kullanılmıştır. Eğitime erişim, öğrencinin eğitim faaliyetine erişmesi ve tamamlamasına ilişkin süreçleri; Eğitimde kalite, öğrencinin akademik başarısı, sosyal ve bilişsel gelişimi ve istihdamı da dâhil olmak üzere eğitim ve öğretim sürecinin hayata hazırlama evresini; Kurumsal kapasite ise kurumsal yapı, kurum kültürü, donanım, bina gibi eğitim ve öğretim sürecine destek mahiyetinde olan kapasiteyi belirtmektedir.
Eğitime Erişim |
Eğitimde Kalite |
Kurumsal Kapasite |
Okullaşma Oranı |
Akademik Başarı |
Kurumsal İletişim |
Okula Devam/ Devamsızlık |
Sosyal, Kültürel ve Fiziksel Gelişim |
Kurumsal Yönetim |
Okula Uyum, Oryantasyon |
Sınıf Tekrarı |
Bina ve Yerleşke |
Özel Eğitime İhtiyaç Duyan Bireyler |
İstihdam Edilebilirlik ve Yönlendirme |
Donanım |
Yabancı Öğrenciler |
Öğretim Yöntemleri |
Temizlik, Hijyen |
Hayatboyu Öğrenme |
Ders araç gereçleri |
İş Güvenliği, Okul Güvenliği |
|
|
Taşıma ve servis |
Gelişim ve sorun alanlarına ilişkin GZFT analizinden yola çıkılarak saptamalar yapılırken yukarıdaki tabloda yer alan ayrımda belirtilen temel sorun alanlarına dikkat edilmesi gerekmektedir.
1.TEMA: EĞİTİM VE ÖĞRETİME ERİŞİM |
|
1 |
Okullaşma oranı en üst seviyede. |
2 |
Devamsızlık. |
3 |
9. sınıfa gelen öğrenciler için başlangıçta uyum sorunları görülebiliyor. |
4 |
Yabancı öğrenci olarak 8 tane Suriyeli öğrencimiz bulunmaktadır. |
5 |
Hayat boyu öğrenme kapsamında zaman zaman kurslar ve çeşitli sosyal faaliyetler yapılmaktadır. |
2.TEMA: EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE KALİTE |
|
1 |
Sınavsız öğrenci alımı yapıldığı için akademik başarısı düşük öğrencilerden oluşan bir öğrenci yapısı mevcuttur. |
2 |
Akademik başarı düzeyi ortadır. |
3 |
Sınav kaygısı |
4 |
Okul sağlığı ve hijyen. |
5 |
Mesleki çalışmalar ve kariyer günleri etkinlikleriyle yönlendirme çalışmaları yapılmaktadır. |
6 |
Öğretim yöntemleri kısıtlıdır. |
7 |
Eğitsel, mesleki ve kişisel rehberlik hizmetleri |
8 |
Okuma kültürü |
9 |
Okul güvenliği |
3.TEMA: KURUMSAL KAPASİTE |
|
1 |
Paydaşlarla irtibat halinde olmaya özen gösterilir. |
2 |
Paydaşların görüşlerine değer verilir. |
3 |
Temizlik ve hijyen çalışmalarına özen gösterilir. |
4 |
Çalışanların ödüllendirilmesi |
5 |
Pansiyonumuz yapım aşamasındadır |
6 |
İş güvenliği çalışmaları eksiksiz bir şekilde zamanında yapılır. |
7 |
Taşımalı 196 öğrenci vardır. |
8 |
Çalışanların motive edilmesi |
9 |
İdareci ve öğretmenlerin mesleki yeterliliklerinin geliştirilmesi |
10 |
İstatistik ve bilgi temini |
Okul Müdürlüğümüzün Misyon, vizyon, temel ilke ve değerlerinin oluşturulması kapsamında öğretmenlerimiz, öğrencilerimiz, velilerimiz, çalışanlarımız ve diğer paydaşlarımızdan alınan görüşler, sonucunda stratejik plan hazırlama ekibi tarafından oluşturulan Misyon, Vizyon, Temel Değerler; Okulumuz üst kurulana sunulmuş ve üst kurul tarafından onaylanmıştır.
Toplumdaki her bireyin eğitim öğretim imkânlarından eşit şartlarda faydalandığı, Bilgili, kültürlü, başarılı, kendine güvenen, kendi değerlerimizle birlikte insanlığın ortak kazanımları olan evrensel değerleri özümsemiş, yaratılanı ‘Yaradan’dan ötürü sevebilen, tabiatı tahrip değil imar eden, sorun değil çözüm üreten, farklılıkları doğal ve zenginlik kabul edip bunlardan yararlanmayı hedefleyen; insana, düşünceye, özgürlüğe, ahlaka ve kültürel mirasa saygı duyan kişilikli fertler ,okuyan, sorgulayan, özgür düşünen, teknolojik gelişmelere açık ve bunu daha ileriye taşıyabilecek bir vizyona sahip, millî ve manevi değerlere bağlı, hakkı ve adaleti üstün tutan, kendini milletini ve insanlığı yaşatmaya adamış, insanlığın sorunlarına çözüm arayan, kültürel değerlerini yaşayan ve yaşatan, farklı kültür ve düşüncelere saygılı, demokratik ,duygudaşlık (empati) kurabilen, iletişim ve problem çözme becerisi gelişmiş, ekip çalışmasına yatkın, sürekli kendini yenileyen, yabancı dil öğrenmenin bilincini taşıyan, medya okuryazarı olan, bilişim teknolojilerini kullanabilen, tarihinden ve inancından aldığı güçle geleceği kurgulayan bir nesil yetiştirmekir. Dini-Ahlaki ve Akademik başarıyı ilke edinen kültürümüze bağlı bireyler yetiştiren bir kurumuz.
1) Atatürk ilke ve inkılaplarına ve bu çizgide bir demokrasi ve barış anlayışını benimsemiş bireyler yetiştirmek.
2) Kendi toplumsal değerlerinin evrensel değerler içindeki önemini görebilen ve bu değerlerin gelişimi konusunda mücadele edebilen bireyler yetiştirmek.
3) Eleştirel ve analitik düşünme gücüne sahip bireyler yetiştirmek.
4) Araştırmacı ve çözümleri alışılmış çözümlerin üzerinde tutan ve sorunlara yaratıcı ve yapıcı çözümler üretme çabasında olan bireyler yetiştirmek.
5) Yaşamın her boyutunda etkin olarak yer alan ve zamanı iyi kullanabilen bireyler yetiştirmek.
6) Bilgiyi gelişimin, yetkinliğin ve saygınlığın kaynağı olarak gören bireyler yetiştirmek.
Açıklama:
1) Amaç, hedef, gösterge ve eylem kurgusu amaç Sayfa 16-17 da yer alan Gelişim Alanlarına göre yapılacaktır.
2) Altta erişim, kalite ve kapasite amaçlarına ilişkin örnek amaç, hedef ve göstergeler verilmiştir.
3) Erişim başlığında eylemlere ilişkin örneğe yer verilmiştir.
Eğitim ve öğretime erişim okullaşma ve okul terki, devam ve devamsızlık, okula uyum ve oryantasyon, özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin eğitime erişimi, yabancı öğrencilerin eğitime erişimi ve hayat boyu öğrenme kapsamında yürütülen faaliyetlerin ele alındığı temadır.
Kayıt bölgemizde yer alan çocukların okullaşma oranlarını artıran, öğrencilerin uyum ve devamsızlık sorunlarını gideren etkin bir yönetim yapısı kurulacaktır. Bütün bireylerin eğitim ve öğretime adil şartlar altında erişmesini sağlamak.
Stratejik Hedef 1.1. Kayıt bölgemizde yer alan çocukların okullaşma oranları artırılacak ve öğrencilerin uyum ve devamsızlık sorunları da giderilecektir. Okulumuzda 2022-2023 Eğitim-Öğretim yılında %32 olan veli toplantılarına katılım oranını 2024 yılında %65 e çıkarmak.
Performans Göstergeleri
No |
PERFORMANS GÖSTERGESİ |
Mevcut |
HEDEF |
||||||
2023 |
2024 |
2025 |
2026 |
2027 |
2028 |
|
|||
PG.1.1.a |
Kayıt bölgesindeki öğrencilerden okula kayıt yaptıranların oranı (%) |
%20 |
%25 |
%36 |
%38 |
%42 |
%52 |
|
|
PG.1.1.b. |
Okula yeni başlayan öğrencilerden oryantasyon eğitimine katılanların oranı (%) |
%22 |
%23 |
%25 |
%50 |
%60 |
%75 |
|
|
PG.1.1.c. |
Bir eğitim ve öğretim döneminde 20 gün ve üzeri devamsızlık yapan öğrenci oranı (%) |
%18,30 |
%18,30 |
%10 |
%9 |
%7 |
%5 |
|
|
PG.1.1.d. |
Bir eğitim ve öğretim döneminde 20 gün ve üzeri devamsızlık yapan yabancı öğrenci oranı (%) |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
|
PG.1.1.e. |
Okulun özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin kullanımına uygunluğu (0-1) |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|
Eylemler*
No |
Eylem İfadesi |
Eylem Sorumlusu |
Eylem Tarihi |
1.1.1. |
Kayıt bölgesinde yer alan öğrencilerin tespiti çalışması yapılacaktır. |
Okul Stratejik Plan Ekibi |
01 Eylül-20 Eylül |
1.1.2 |
Devamsızlık yapan öğrencilerin tespiti ve erken uyarı sistemi için çalışmalar yapılacaktır. |
Fatma YILDIZ Müdür Yardımcısı |
01 Ekim-20 Kasım |
1.1.3 |
Devamsızlık yapan öğrencilerin velileri ile özel aylık toplantı ve görüşmeler yapılacaktır. |
Fatma YILDIZ Müdür Yardımcısı |
Her ayın son haftası |
1.1.4 |
Okulun özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin kullanımının kolaylaştırılması için rampa ve asansör eksiklikleri tamamlanacaktır. |
Attila Rıdvan KULAKOĞLU Müdür Yardımcısı |
Mayıs |
1.1.5 |
Velilere yönelik bilgilendirme çalışmalarının konu alanları belirlenecek, planda belirtilen hedef sayısından aşağı olamamak üzere öğrencilere yönelik bilgilendirme toplantılarının yapılması sağlanacaktır. |
Okul Rehberlik Servisi/Sınıf Öğretmenleri |
Eylül-Haziran
|
1.1.6 |
Maddi ve manevi olumsuzluklardan dolayı eğitim hakkını kullanamayacak durumda olan öğrencilerin belirlenmesi amacıyla sınıflar bazında gerekli çalışmalar yapılacak, aile ortamı olumsuz olan öğrencilerin pansiyona yönlendirilmesi sağlanacaktır.
|
Okul idaresi/Rehberlik servisi/Sınıf rehber öğretmenleri |
Eylül-Haziran |
1.1.7 |
|
|
|
1.1.8 |
|
|
|
Eğitim ve öğretimde kalitenin artırılması başlığı esas olarak eğitim ve öğretim faaliyetinin hayata hazırlama işlevinde yapılacak çalışmaları kapsamaktadır.
Bu tema altında akademik başarı, sınav kaygıları, sınıfta kalma, ders başarıları ve kazanımları, disiplin sorunları, öğrencilerin bilimsel, sanatsal, kültürel ve sportif faaliyetleri ile istihdam ve meslek edindirmeye yönelik rehberlik ve diğer mesleki faaliyetler yer almaktadır.
Öğrencilerimizin gelişmiş dünyaya uyum sağlayacak şekilde donanımlı bireyler olabilmesi için eğitim ve öğretimde kalite artırılacaktır. Bütün bireylere ulusal ve uluslararası ölçütlerde bilgi, beceri, tutum ve davranışın kazandırılması ile girişimci, yenilikçi, yaratıcı, dil becerileri yüksek, iletişime ve öğrenmeye açık, özgüven ve sorumluluk sahibi sağlıklı ve mutlu bireylerin yetişmesine imkân sağlamak.
Stratejik Hedef 2.1. Öğrenme kazanımlarını takip eden ve velileri de sürece dâhil eden bir yönetim anlayışı ile öğrencilerimizin akademik başarıları ve sosyal faaliyetlere etkin katılımı artırılacaktır. Bütün bireylerin bedensel, ruhsal ve zihinsel gelişimlerine yönelik faaliyetlere katılım oranını ve öğrencilerin akademik başarı düzeylerini artırmaktır.
Performans Göstergeleri
No |
PERFORMANS GÖSTERGESİ |
Mevcut |
HEDEF |
||||||
2023 |
2024 |
2025 |
2026 |
2027 |
2028 |
|
|||
PG.1.1.a |
AKADEMİK BAŞARI |
%33 |
%40X |
%70 |
%80 |
%90 |
%100 |
|
|
PG.1.1.b |
D.Y.K |
30 |
50 |
70 |
90 |
110 |
140 |
|
|
PG.1.1.c. |
SOSYAL-KÜLTÜREL-SNATSAL-SPORTİF FAALİYETLER |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|
Eylemler
No |
Eylem İfadesi |
Eylem Sorumlusu |
Eylem Tarihi |
1.1.1. |
Sınıf rehber öğretmenleri ve kültür dersi öğretmenleri tarafından özellikle derslerde başarısız olan ve kursa ihtiyacı olan öğrenciler bilgilendirilecek ve kurslara yönlendirilmeleri sağlanacak.
|
Sınıf Rehber Öğretmenler |
Eylül - Haziran |
1.1.2 |
Sene başında okul zümre başkanları toplantısında sene içinde yapılacak deneme sınavlarının planlaması yapılacak. Belirlenen tarihlerde zümre başkanlarından oluşacak komisyon tarafından soruların hazırlanması, temin edilmesi ve değerlendirilmesi yapılacak ve görevlendirmelerin yapılması sağlanacaktır.
|
Okul İdaresi / Okul Zümre Başkanları |
Eylül - Mayıs |
1.1.3 |
Öğrencilerin sportif faaliyetlere katılmalarını sağlamak amacıyla okul içinde özellikle sınıflar bazında sportif faaliyetler düzenlenecektir. |
Beden Eğitimi Öğretmeni |
Ekim - Haziran |
1.1.4 |
İl genelinde yapılacak müsabakalara maksimum oranda öğrencinin katılımını sağlanacaktır. |
Beden Eğitimi Öğretmeni |
Eylül -Haziran |
1.1.5 |
Okulda şiir dinletisi, tiyatro gibi kültürel etkinlikler düzenlenmesi sağlanacak; öğrencilerin sinema tiyatro gibi etkinliklere katılmaları teşvik edilecektir.
|
Okul İdaresi / Kulüp Danışman Öğretmenleri
|
Kasım - Mayıs |
Okul içinde yürütülen eğitim-öğretim faaliyetlerinin kalitesinin artırılması okulun en önemli hedeflerinden biridir. Okuldaki kalitenin artırılması okuldaki öğretmen, veli ve öğrencilerin her açıdan kendilerini geliştirmelerine bağlıdır. Özellikle okulumuzda öğrencilerimizin akademik başarısını artırmak için gerçekleştirilen en önemli çalışma derslerde başarısız olan veya ek çalışma isteyen öğrenciler için yetiştirme kursları açılmasıdır. Okulumuz taşımalı olduğu için sadece 11 ve12.sınıflara kurs açılabilmiştir. Açılan kurslara toplam 80 öğrenci katılmıştır. Öğrencilerimizin sportif alanda başarılı olabilmeleri için öğrencilerimizin birçok dalda sportif faaliyetlere katılmaları sağlanmıştır.
Stratejik Hedef 2.2. Etkin bir rehberlik anlayışıyla, öğrencilerimizi ilgi ve becerileriyle orantılı bir şekilde üst öğrenime veya istihdama hazır hale getiren daha kaliteli bir kurum yapısına geçilecektir.
(Üst öğrenime hazır: Mesleki rehberlik faaliyetleri, tercih kılavuzluğu, yetiştirme kursları, sınav kaygısı vb,
İstihdama Hazır: Kariyer günleri, ders dışı meslek kursları vb ele alınacaktır.)
Performans Göstergeleri
No |
PERFORMANS GÖSTERGESİ |
Mevcut |
HEDEF |
||||||
2023 |
2024 |
2025 |
2026 |
2027 |
2028 |
|
|||
PG.1.1.a |
Yükseköğretime Geçiş Sınavları |
1 |
5 |
10 |
15 |
16 |
20 |
|
|
PG.1.1.b |
Yükseköğretime yerleşen öğrencilerin Takibi |
1 |
5 |
10 |
15 |
16 |
20 |
|
|
PG.1.1.c. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Eylemler
No |
Eylem İfadesi |
Eylem Sorumlusu |
Eylem Tarihi |
1.1.1. |
Okulda mezunları izleme komisyonu kurulacaktır.
|
Müdür Yardımcısı/Branş Öğretmenleri |
Eylül - Haziran |
1.1.2 |
Mezun olan öğrencilerden başarılı olan öğrenciler kariyer günlerine getirilecektir. |
Okul İdaresi |
Eylül - Haziran |
1.1.3 |
Öğrencilere mesleki uygulama çalışmaları yaptırılacaktır. |
İHL Meslek dersleri Öğretmenleri |
Eylül - Haziran |
Eğitim ve öğretim faaliyetlerinin daha nitelikli olarak verilebilmesi için okulumuzun kurumsal kapasitesi güçlendirilecektir. Beşeri, fiziki, mali ve teknolojik yapı ile yönetim ve organizasyon yapısını iyileştirerek eğitime erişimi ve eğitimde kaliteyi artıracak etkin ve verimli işleyen bir kurumsal yapıyı tesis etmek.
Plan dönemi sonuna kadar, belirlenen kurum standartlarına uygun eğitim ortamlarını tesis
etmek; etkin, verimli bir mali yönetim yapısını oluşturmak. (Kurumsal İletişim, Kurumsal Yönetim, Bina ve Yerleşke, Donanım, Temizlik, Hijyen, İş Güvenliği, Okul Güvenliği, Taşıma ve servis vb konuları ele alınacaktır.)
Performans Göstergeleri
No |
PERFORMANS GÖSTERGESİ |
Mevcut |
HEDEF |
||||||
2023 |
2024 |
2025 |
2026 |
2027 |
2028 |
|
|||
PG.3.1.a |
Alınan donatım malzemesi tutarı |
23.790,00 |
25.000,00 |
25.000,00 |
25.000,00 |
25.000,00 |
25.000,00 |
|
|
PG.3.2.b |
Okul, derslik yapımı, Fiziki imkânların iyileştirilmesi ve alt yapı eksikliklerinin giderilmesine yönelik yapılan harcama tutarı |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
|
PG.3.3.c. |
Okul tahmini bütçesi |
3.000,00 |
3.000,00 |
5.000,00 |
8.000,00 |
10.000,00 |
15.000,00 |
|
|
Eylemler
No |
Eylem İfadesi |
Eylem Sorumlusu |
Eylem Tarihi |
1.1.1. |
Okulda mevcut donatım ihtiyacının belirlenmesi için okulun bütün birimleri incelenecektir. Belirlenen ihtiyaca göre okulun bütçesinden pay ayrılacaktır. Okulun donatım ihtiyaçları karşılanacaktır.
|
Müdür yardımcıları / Zümre Başkanları |
Eylül - Ağustos |
1.1.2 |
Okulun alt yapı eksiklikleri belirlenerek gerekli ödenek bakanlıktan istenecektir. |
Okul İdaresi |
Eylül -Haziran |
1.1.3 |
Okul İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili çalışmalar |
Sabahat TOPRAK Müdür yardımcısı |
Eylül -Haziran |
1.1.4 |
|
|
|
1.1.5 |
|
|
|
1.1.6 |
|
|
|
1.1.7 |
|
|
|
1.1.8 |
|
|
|
1.1.9 |
|
|
|
1.1.10 |
|
|
|
Kaynak Tablosu |
2024 |
2025 |
2026 |
2027 |
2028 |
Toplam |
|
Genel Bütçe |
3.000,00 |
3.000,00 |
5.000,00 |
8.000,00 |
10.000,00 |
29.000,00 |
|
Valilikler ve Belediyelerin Katkısı |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Diğer (Okul Aile Birlikleri) |
3.000,00 |
3.000,00 |
5.000,00 |
8.000,00 |
10.000,00 |
29.000,00 |
|
TOPLAM |
6.000,00 |
6.000,00 |
10.000,00 |
16.000,00 |
20.000,00 |
58.000,00 |
Okulumuz Stratejik Planı izleme ve değerlendirme çalışmalarında 5 yıllık Stratejik Planın izlenmesi ve 1 yıllık gelişim planın izlenmesi olarak ikili bir ayrıma gidilecektir.
Stratejik planın izlenmesinde 6 aylık dönemlerde izleme yapılacak denetim birimleri, il ve ilçe millî eğitim müdürlüğü ve Bakanlık denetim ve kontrollerine hazır halde tutulacaktır.
Yıllık planın uygulanmasında yürütme ekipleri ve eylem sorumlularıyla aylık ilerleme toplantıları yapılacaktır. Toplantıda bir önceki ayda yapılanlar ve bir sonraki ayda yapılacaklar görüşülüp karara bağlanacaktır.
MİLLİ EGEMENLİK İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ
STRATEJİK PLAN ÜST KURULU İMZA SİRKÜSÜ
5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ve diğer mevzuatın zorunlu kıldığı Milli Egemenlik İlkokulu Müdürlüğü 2024-2028 Stratejik Planı ilgili birimlerin katkısıyla hazırlanmış ve 01.01.2023 tarihi itibariyle yürürlüğe girmeye hazır hale getirilmiştir.
Stratejik planın uygulamaya geçebilmesi için kurum yöneticilerinin planda yer alan tüm amaç, hedef ve faaliyetleri benimsedikleri ve uygulama yükümlülüklerini kabul ettiklerini imza karşılığı beyan etmeleri gerekmektedir.
Buna göre tüm yöneticilerin aşağıdaki ifade doğrultusunda stratejik planı Melikgazi İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Makamına gönderilmek üzere imzalamaları gerekmektedir.
“Milli Egemenlik İlkokulu Müdürlüğü’nün 2024-2028 yılları arasını kapsayan stratejik planını inceledim, tüm stratejik planın stratejik amaçlar doğrultusunda uygulanması ile ilgili sorumluluk alanıma giren amaç hedef ve faaliyetlerin yürütülmesi konusunda tüm yasal sorumlulukları kabul ediyorum”
STRATEJİK PLAN ÜST KURULU |
|||
SIRA NO |
ADI SOYADI |
GÖREVİ |
İMZA |
1 |
Osman ALAŞ |
OKUL MÜDÜRÜ |
|
2 |
Sabahat TOPRAK |
MÜDÜR YARDIMCISI |
|
3 |
Seda KILIÇ |
ÖĞRETMEN |
|
4 |
Ali SALIK |
OKUL AİLE BİRLİĞİ BAŞKANI |
|
5 |
Hüseyin BİLİZ |
OKUL AİLE BİRLİĞİ YÖNETİM KURULU ÜYESİ |
|
OLUR
…./02/2024
Osman ALAŞ Mehmet ASUTAY
Okul Müdürü İlçe Milli Eğitim Müdürü